Σεμινάρια - Διαλέξεις - Εκθέσεις - Μουσικά Δρώμενα - Προβολές - Διασκέψεις - Επιστημονικά Συνέδρια - Αναλύσεις - Πολιτιστικές Εκδηλώσεις

Δευτέρα 25 Μαΐου 2009

O Victor Manuel JARDINEZ GARCIA στην Γκαλερί ΟΡΟΣΗΜΟ

Ο διακεκριμένος Κουβανός ζωγράφος Victor Manuel JARDINEZ GARCIA (Βίκτωρ Μανουέλ Χαρτίνες Γκαρσία), με πολλές ατομικές εκθέσεις στην Κούβα και πολυάριθμες συμμετοχές σε ομαδικές εκθέσεις σε διάφορες χώρες στο ενεργητικό του, πραγματοποιεί την πρώτη ατομική του έκθεση εκτός Κούβας, φιλοξενούμενος από την Γκαλερί ΟΡΟΣΗΜΟ στη Λευκωσία, από τις 29 Μαΐου μέχρι τις 13 Ιουνίου 2009.

Ο Χαρτίνες Γκαρσία γεννήθηκε το 1957 στο Σαντιάγο ντε Κούβα και αποφοίτησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών «Jose Joaquin Tejada» το 1986. Θεωρείται ένας από πιο σημαντικούς Κουβανούς ζωγράφους σύγχρονης τέχνης. Τιμήθηκε με διάφορα βραβεία και διακρίσεις στην Κούβα και το εξωτερικό, με πιο σημαντικό το «PREMIO SALON 30 Novembre» το 2006, που είναι ένας από τους πιο αξιόλογους πολιτιστικούς θεσμούς στην Κούβα. Πολλά από τα έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και πινακοθήκες σε περισσότερες από 20 χώρες(όπως Γαλλία, Βρετανία, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Ινδία, Ηνωμένες Πολιτείες, Αργεντινή, Καναδάς, Κύπρος).
Πραγματοποίησε πάνω από 10 ατομικές εκθέσεις στην Κούβα και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές σε διάφορες χώρες του εξωτερικού(όπως Μεξικό, Βρετανία, Κεντρική Αμερική, Ισπανία και αλλού).
Η πανεπιστημιακή Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης Tania Garcia Lescaille, ανάμεσα σ’ άλλα, επισημαίνει και τα πιο κάτω για την τέχνη του Χαρτίνες Γκαρσία:
«Το τοπίο είναι η θεματική που καθιερώνει την δουλειά του. Η φύση του ανθρώπου που γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Κουβανέζικο ύπαιθρο, η προτίμησή του να δημιουργεί σε ένα περιφερειακό περιβάλλον της πόλης του Σαντιάγκο ντε Κούβα, η φυσική και απλή προσωπικότητά του δηλώνουν τον δεσμό του με το περιβάλλον, το οποίο θαυμάζει, σέβεται και αναδημιουργεί με ευλάβεια και πίστη. Η άνοδός του ως καλλιτέχνης εκφράστηκε κατά την περίοδο της σειράς του των ερωτικών τοπίων, στην οποία επέδειξε τεχνική ωριμότητα, σύνθεση ιδεών και μαεστρία για να απλώσει σε πολυάριθμα φάσματα το πράσινο χρώμα, σε ιεράρχηση με κριτήριο την δύναμη, τη μεγαλοσύνη, τη ζωτικότητα και την ενέργειά του.
Αυτή τη σειρά διαδέχθηκαν άλλες όπου περιλήφθηκε το αστικό τοπίο, το αστικό περιβάλλον της πόλης, με μια πιο στοχαστική άποψη. Η σειρά «Καθημερινές Επανασυνδέσεις» δείχνει την πόλη από την άποψη του συνηθισμένου θεατή, του κοινού ανθρώπου, ο οποίος τόσο πολύ την εξετάζει που τη συνοψίζει. Πρόκειται για τη μεγαλούπολη που εγείρεται στην άκρη ενός όρμου, καθρέφτης των σχημάτων και των χρωμάτων του. Αυτή είναι η παντοτινή πόλη, αλλά παρατηρημένη από τη σιωπή της νύχτας, από την άλλη όχθη, μέσω του πέπλου της μνήμης. Οι κάτοικοί της βρίσκονται εκεί, αλλά στη συλλογή που επιβλήθηκε από την έντονη ζέστη ή από την ίδια την πόλη χωρισμένη από τις προκλήσεις της. Πρόκειται για την πόλη που γερνάει χωρίς να το προσέχουμε και της οποίας το τοπίο αρχιτεκτονικών επιθέσεων καλύπτεται από τα ίχνη των μεγάλων ληστρικών: ο χρόνος, το κλίμα και ο άνθρωπος. Πρόκειται για την αγαπημένη και κατοικημένη πόλη, στην οποία το κάθε βήμα γίνεται ίχνος και η κάθε ανάσα κάνει πιο πυκνή την ατμόσφαιρα. Πρόκειται για το φυσικό μας περιβάλλον απειλημένο από την περιβαλλοντική ανισορροπία, όπου η αειφορία είναι ένα σχέδιο που η πραγματικότητα ενεδρεύει. Σ’ αυτά τα έργα υπάρχει πρόκληση για την ενδοσκόπηση, για τον αναγκαίο συλλογισμό, για τους συναισθηματικούς δεσμούς που ο άνθρωπος δημιουργεί με τον περίγυρό του, με το περιβάλλον του. Είναι ύμνος για τις αναμνήσεις του παρελθόντος και του παρόντος οι οποίες, κατά κάποιον τρόπο, διαπλάσσουν τη συμπεριφορά του κάθε ατόμου. Η ανάμνηση δεν εγκαταλείπει τον άνθρωπο κι ας απομακρύνεται φυσιολογικά από το περιβάλλον του. Κατ’ αυτό τον τρόπο, πρόκειται για τη θλιμμένη εμπειρία της μετανάστευσης εκείνου που ζει κρυμμένος σε μια πόλη αναμνήσεων που θολώνει, που σχεδόν εξαφανίζεται, αλλά που διατηρεί τα πιο σταθερά χαρακτηριστικά της. Ίσως γι’ αυτόν τον λόγο ορισμένες φορές εμφανίζονται σε αυτές τις πόλεις εικόνες-φαντάσματα, άτομα που χάνονται πριν να υπάρχουν, που ήταν και δεν είναι πλέον, που βρίσκονταν και τώρα η απουσία τους σχηματίζει τον ευρύ χώρο της ανάμνησης.
Πόλη με την ιστορία της, πόλη με τις αναμνήσεις της, πόλη που πολεμά να κρατηθεί ολόκληρη ενώπιον των σαρωτικών αποτελεσμάτων του περιβάλλοντος και του ανθρώπου, πόλη εκείνων που τη ζούνε και εκείνων που την εγκατέλειψαν, πόλη ζωντανών και πεθαμένων, του μετανάστη που την πήρε μαζί του στην μνήμη του, πόλη φώτων και νερού, πόλη αυθόρμητη και συνηθισμένη όπου γεννιέται η ζωή και όπου μεγαλώνει ο θάνατος.
Γι’ αυτή τη σειρά, ο Γκαρσία διαφοροποίησε την παλέτα του. Ευρεία γκάμα χρωμάτων εμπλουτίζει τον λόγο ο οποίος έχει τη μεγάλη ιδιότητα του να εναρμονίζει αριστοτεχνικά την τάση μιας γεωμετρικής αφαίρεσης με τη επιμονή απεικόνισης στυλιζαρισμένων και κομψών μορφών. Η διαφάνεια όχι μόνο είναι τεχνικό μέσο μεγάλης λειτουργικότητας, αλλά επιτρέπει να υπογραμμίζεται ο λόγος και η πρόθεση του καλλιτέχνη. Ξεχωρίζει έξοχη χρήση του φωτός, όπου το άσπρο χρώμα φωτίζει και ενισχύει την φύση της παραλιακής και τροπικής πόλης και επιτρέπει επίσης την ισορροπία της γκάμας χρωμάτων με την πολύπλευρη προοπτική της πόλης».


Εγκαίνια από τον κ. Χαράλαμπο Θεοπέμπτου, Επίτροπο Περιβάλλοντος, την Παρασκευή, 29 Μαΐου 2009, στις 8.00μ.μ.

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα-Παρασκευή 11.00 -13.00 και 17.00 -20.00
Σάββατο 11.00 -13.00

Γκαλερί ΟΡΟΣΗΜΟ, 4 Λεωφ. Ιωσήφ Χατζηωσήφ, Ακρόπολη, Στρόβολος 2023
Τηλ 22313030
www.orosimogallery.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: